Response - Ability

“Response-Ability” este un proiect de educație prin artă, menit să ofere acces la o primă experiență artistica adolescentilor din zone defavorizate cultural, printr-o serie de ateliere performativ-educationale și prin acces la 2 experiențe artistice ( spectacolele Foreplay si Growing Up) care explorează forme diverse de responsabilitate.

Proiectul are două componente complementare:
“Response-Ability” se adresează elevilor din imprejurimile Bucureștiului (Chitila, Cernica, Clinceni) iar “Response-Ability în Licee” este dedicat elevilor din cartiere defavorizate cultural din București (Rahova, Crangasi, Pantelimon).

Atelierele pornesc de la două spectacole de teatru ( Foreplay și Growing Up) si își propun să hrănească abilitatea adolescenților de a da răspunsuri echitabile atât pentru ei înșiși și valorile proprii, cât și pentru binele celorlalți. Atelierele re-definesc conceptul de responsabilitate: lăsăm deoparte sensul de îndatorire, obligație (căci tinerii tind să respingă tot ce este impus) și aducem în prim-plan capacitatea de a reacționa just atât față de sine, cât și față de grup/ comunitate/ societate. Proiectul sustine ideea de personal empowerment dar bazat pe gandire critica ( reflectie, argumentare rationala) si pe empatie.

Dupa vizionarea celor 2 spectacole, elevii discută cu specialiști în educație culturală. În cadrul atelierelor, elevii oferă rezolvări alternative pentru anumite scene, realizează arbori decizionali care să îi ajute să interiorizeze aspectele legate de libertatea de gândire si decizie. Dezbaterile din cadrul atelierelor sunt ghidate de Cezara Grama (specialist în educație alternativă pe teme de implicare civică în cadrul Școlii pentru Democrație – Asociația Expert Forum) și Alexandra Mihalache (specialist în educație pentru sănătatea reproducerii și egalitate de gen – Fundația Tineri pentru Tineri).

„Response-Ability” urmareste sa ofere profesorilor modalitati de educatie prin artă și educatie experiențială în mediul digital – ca răspuns la situatia din ultimul an în care majoritatea cursurilor au fost mutate intempestiv în mediul online, prin intermediul unui ghid în format digital.

Response-Ability este realizat in parteneriat cu Centrul de Teatru Educațional Replika , Asociatia Teach For Romania, Asociatia Expert Forum și Fundația Tineri pentru Tineri.

Response-Ability este un proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Response-Ability în Licee este un proiect cultural co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului cultural 2021 – București – Oraş deschis. Pentru informații detaliate despre programul de finanțare ARCUB, puteți accesa www.arcub.ro

*Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

*Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Primăriei Municipiului București sau ARCUB